Afdelingsleder til Job- og Aktivhuset

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Brænder du for at være med til at tilrettelægge og udvikle indsatsen for de ledige borgere, der har brug for en særlig indsats for at komme i job? Hvis du gør, så er det dig vi gerne vil høre fra!
 
Job- og Aktivhuset søger en afdelingsleder til en fast stilling, hvor IPS, ressourceforløb og mentorindsats for de over 30-årige er de primære arbejdsområder.
 
Om jobbet
I stillingen som afdelingsleder vil du have ansvar for ca. 27 medarbejdere. Stillingen dækker flere forskellige områder, herunder IPS, medarbejdere med ansvar for ressourceforløb samt afdelingens mentorkorps, der arbejder som kombineret mentor, virksomhedskonsulent, og samtidig har relevante myndighedsopgaver. Ligeledes vil du have det ledelsesmæssige ansvar for et mestringsforløb for ledige borgere med ADHD.
Som afdelingsleder vil du have det primære personaleansvar for dine medarbejderne, og have et tæt samarbejde omkring dine medarbejderes udvikling og resultater bl.a. via 1:1 samtaler og teamudvikling. Du vil have det primære faglige ansvar på området i tæt samarbejde med faglig koordinator.

Vi tilbyder:
Vi kan tilbyde et spændende og udfordrende job i en dynamisk organisation med høj faglighed. Vi lægger stor vægt på at prioritere den jobrettede indsats, og dette mål vil være gennemgående i alle arbejdsopgaver. Vi vægter professionalisme samt udvikling, og er en organisation, der gerne går forrest. 

Du vil i jobbet indgå i et stærkt team med 3 andre afdelingsledere og centerchef, samt afdelingens mange andre dygtige medarbejdere.

Der vil være mulighed for kontinuerlig kompetenceudvikling og et godt netværk med Job- og Uddannelsesafdelingens øvrige afdelingsledere.
 
Om os
I Jobcenter Aalborg er vores kerneopgave at bringe de ledige borgere i job eller uddannelse, samt at sikre at virksomhederne får den nødvendige arbejdskraft. Job- og Aktivhuset arbejder med fokus på aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere over 30 år, ressourceforløb, ledighedsydelse/fleksjob og handicapkompenserende ordninger.
Vi er ca. 125 medarbejdere i afdelingen.

Hvem er du?
Idet stillingen både rummer medarbejdere med myndighedsopgaver, IPS og mentorer, kan din baggrund også se ud på forskellig vis. Du behøver ikke at være tæt på alle områderne i stillingen i forvejen, men du skal have lyst til at komme det.


Vi forestiller os, at du har:

  • Ledelsesmæssigt talent, interesse og gerne erfaring. Du skal både være tydelig og transparent, men også uhøjtidelig og nærværende i din ledelsesstil.
  • En relevant beskæftigelsesfaglig uddannelse og erfaring samt viden om og interesse for arbejdsmarkedet
  • Forståelse for at arbejde i en politisk styret organisation samt den målstyring og kontinuerlige omstilling dette medfører.
  • Flair og interesse for at anvende IT, og at du kan se digitalisering og kompetenceudvikling som en del af opgaveløsningen i forhold til kerneopgaven
  • Et godt humør og en positiv tilgang til dagligdagen, så du aktivt bidrager til det gode arbejdsmiljø
  • Gode evner for at prioritere og arbejde systematisk i en travl, men spændende hverdag
  • Lyst til at arbejde sammen med os i en stor og spændende kommune, hvor beskæftigelsesområdet er højt prioriteret, og tværsektorielt samarbejde er en selvfølgelighed.

Stillingen er omfattet af lokal løn. Løn- og ansættelsesforhold efter gældende overenskomst mellem KL og HK/DS.

 

Det er et krav at du har kørekort og evt. er villig til at anvende egen bil i arbejdstiden, såfremt fællesbilerne på arbejdspladsen er optaget.
 
Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til centerchef Jeanett Andersen tlf. 25205231. Ansøgningsfrist er den 27. august 2023. Vi forventer at holde samtaler den 31. august 2023.
 
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen ”send ansøgning”, som findes under selve stillingsopslaget og ved at udfylde den formular, som fremkommer. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.


Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

Aalborg Kommune opfordrer alle kvalificerede ansøgere uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold til at søge stillingen.

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, John F. Kennedys Plads 1B, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 27-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/afdelingsleder-til-job-og-aktivhuset/nmv3vz/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5888827

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet