Assisterende leder til Organisationen Vikingevej

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Drømmer du om et stærkt fagligt fællesskab, hvor du kan være en del af et tæt og velfungerende lederteam, der deler succeser og søger sparring på det, der kan være svært i hverdagen. Et sted, hvor vi sammen er nysgerrige og har fokus på ordentlighed, kvalitet og fællesskab? 

I organisationen Vikingevej har vi brug for en assisterende leder, der kan se sig selv vores vision: ”Sammen vil vi være pionerer i faglig særklasse” samt være med til at understøtte medarbejderne i det daglige arbejde med kerneopgaven: ”Vi sætter mennesket først, og sammen styrker vi den enkeltes potentiale”. 

Vi er en håndfuld tilbud til borgere med fysisk handicap og erhvervet eller medfødt hjerneskade, og vi støtter dem dagligt i alle dagens gøremål ud fra princippet om at være i eget liv, og dagligt sætte egne ressourcer i spil. 

Som områderne aktuelt er fordelt, kommer du til at lede følgende område i organisationen Vikingevej:
 

  • Botilbuddet Vikingevej – døgndækket tilbud med 21 borgere


Dine opgaver
Som assisterende leder får du en bred vifte af opgaver. Fælles for dem er, at du:

  • Har fokus på at lykkes med kerneopgaven og er bevidst om, at det kun lykkes gennem et stærkt arbejdsfællesskab, et godt arbejdsmiljø samt medarbejdere og ledere i trivsel.
  • Indgår i en synlig, aktiv og anerkendende dialog med medarbejdere og lederkollegaer, og du understøtter faglig og organisatorisk udvikling.
  • Får andre til at lykkes i deres daglige arbejde og forstår at ledelse handler om at lykkes gennem andre.
  • Skaber tillidsfulde relationer til medarbejderne og via sparring, feedback og vejledning bidrager du til medarbejdernes udvikling og trivsel. 
  • Får opgaver og (medarbejder)ressourcer til at hænge sammen i det daglige, og har en indsigt og bevidsthed om de økonomiske ressourcer i eget område som hele tilbuddet.
     

Derudover vil du komme til at planlægge, facilitere og evaluere møder, så de er effektive og værdiskabende. Du vil også skulle håndtere personalemæssige administrationsopgaver, såsom rekruttering af nye medarbejdere, håndtering af sygefravær, MUS og så videre. Vi har opgaver både under Sundhedsloven og under Serviceloven, og din opgave vil derfor være at rekruttere og udvikle de rette fagpersoner til at understøtte begge områder. 

Hvem er du?

Først og fremmest skal du kunne se dig selv i vores vision og kerneopgave. Det kræver en nysgerrig og undersøgende natur, der søger dialogen både med medarbejderne og samarbejdspartnere.

Det kræver også, at du kan balancere at arbejde selvstændigt, men i et tæt teamsamarbejde, hvor nysgerrige spørgsmål og åbenhed i forhold til hinandens praksis er en del af dit lederDNA.

Du har gode samarbejdsevner med sans for samarbejde på tværs af organisationen og med eksterne samarbejdspartnere, eksempelvis kommuner, læger, jobcentre og uddannelsesinstitutioner.

Har du ikke allerede en diplomuddannelse i ledelse, så skal du have lyst til at gå i gang med en.

Lidt mere om os

Botilbuddet Vikingevej bliver drevet efter SEL § 105, hvor alle 21 borgere har lejekontrakt med et privat boligselskab, og personalet yder støtte efter SEL §83 og 85.

Vi har opgaver både under Sundhedsloven og under Serviceloven. Din opgave som assisterende leder vil bl.a. være, at rekruttere og udvikle de rette fagpersoner til at understøtte begge områder. 

Vi arbejder ud fra indsatsmål og indsatsformål, og dokumentationen af disse skal afspejle den faglighed der er i tilbuddet. Det vil derfor være en fordel om du er stærk i din skriftlighed, og kan understøtte og vejlede andre i dette. Vi bruger dokumentationssystemet CURA. 

Læs også mere om vores organisation her:


Samtaler
Vi forventer at holde 1. samtale den 21. august 2023 og 2. samtale den 28. august 2023.

Går du videre til anden samtale, vil vi bede dig om udfylde en Garuda-profil, som du får online tilbagemelding på før 2. samtale.

Når du indkaldes til 2. samtale, vil du få fremsendt cases, som du skal vælge mellem og præsentere løsningen til samtalen.

Tiltrædelse 01. oktober 2023 eller snarest herefter.

Arbejdsstedets adresse
Vikingevej 31, 9400 Nørresundby.

Løn og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen Send ansøgning og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Vikingevej 31, 9400 Nørresundby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 13-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/assisterende-leder-til-organisationen-vikingevej/cqn31q/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5874265

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet