HR-partner til selvstændig og forretningsorienteret rolle i Aalborg

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Som HR-partner i Skatteankestyrelsen træder du ind i en selvstændig rolle, hvor du udover dine HR-partneropgaver får mulighed for at varetage og videreudvikle et HR-fagligt område alt efter dine kompetencer. Du bliver en del af et HR-partnerteam, der er optaget af at skabe fortsat udvikling – både hos os selv, men også for vores ledere. Sammen bevæger vi os mod nye mål, både i teamet og i styrelsen, og vi vil gerne have dig med på holdet.

Ledernes sparringspartner
Bliv en del af HR-partnerteamet, som består af seks HR-partnere, fordelt på vores forskellige adresser. Du får arbejdssted i Aalborg, hvor der pt. er fire kontorer og ca. 80 ansatte. Du bliver lokationens HR-partner.
I denne funktion er der mulighed for at arbejde deltid på 30 timer om ugen eller fuldtid – alt efter hvad der passer bedst for dig.

Som HR-partner er du en del af Skatteankestyrelsens HR-afdeling med 15 engagerede kolleger. Størstedelen sidder i København. I HR arbejder vi med en bred vifte af opgaver, bl.a. rekruttering og onboarding, udvikling af styrelsens strategiske arbejde med HR-data og HR-initiativer, kompetence- og karriereudvikling af medarbejdere samt ledelsessparring.

I din hverdag får du en bred kontaktflade til direktionen, ledere og medarbejdere på tværs af styrelsen. Du får også kontakt til vores eksterne samarbejdspartnere. Du skaber tætte relationer og med din opsøgende og nysgerrige tilgang til dine kolleger, bidrager du til at skabe en velfungerende arbejdsplads lokalt. Du fungerer som ledernes sparringspartner og arbejder med et forretningsorienteret fokus.

Vi tilrettelægger dit onboardingprogram skræddersyet til dig og understøtter en videreudvikling af dine kompetencer. Sammen med din leder kan du lægge en plan for din faglige udvikling. I Skatteankestyrelsen understøtter vi fleksible arbejdsvilkår.

Dine ansvarsområder og primære opgaver
Alt efter dine kompetencer vil du videreudvikle og drive et HR-fagligt område, som fx employer branding eller organisationsudvikling, i hele Skatteankestyrelsen. Herudover vil du bl.a.:

  • sparre med og rådgive lederne i Aalborg omkring alle HR-spørgsmål
  • sikre effektiv drift af HR-processerne lokalt
  • understøtte organisationen ved organisatoriske ændringer
  • indgå i styrelsens JTI-arbejde med facilitering af workshops og tilbagemeldinger på JTI-profiler.
Med de opgaver forestiller vi os, at du

  • har en relevant uddannelsesbaggrund og erfaring fra en tilsvarende rolle og måske endda ledererfaring.
  • bliver motiveret af at varetage de faste HR-partneropgaver lokalt og samtidig bygge videre på et HR-fagligt interesseområde for hele styrelsen.
  • arbejder selvstændigt og bidrager med organisationsindsigt og forståelse for de forretningsorienterede målsætninger, hvor du gerne byder ind med nye vinkler eller løsningsforslag.
  • har en åben, nysgerrig tilgang til dine kolleger og lægger vægt på at skabe gode samarbejdsrelationer og tydelig kommunikation – både mundtligt og skriftligt.
Din nye kollega Emilie Bessermann glæder sig til at møde dig
”Du kan se frem til at blive en del af et team med en uformel tone, hvor der er plads til, at man kan være sig selv. Som HR-partner arbejder du meget selvstændigt, men vi har samtidig et tæt sammenhold, hvor vi bruger hinanden til sparring på tværs. Vi stikker hovederne sammen på Teams på ugentlig basis, og hele HR mødes i København en gang om måneden – her er der rig mulighed for at sparre med hinanden og vende stort og småt”, fortæller HR-partner Emilie Bessermann.

I Skatteankestyrelsen går vi op i at lære hinandens kernekompetencer at kende og forstå, hvad vores individuelle forskelligheder betyder for vores måder at samarbejde på.

Vidste du…
… at Skatteankestyrelsen er en af landets største juridiske arbejdspladser, der dækker hele spektret af kompleksitet i skatteretten – lige fra ejendomsvurdering til transfer pricing og beskatning af lønmodtagere.

… at Skatteankestyrelsen er en uafhængig klagemyndighed. Det betyder, at når en borger eller virksomhed har fået en afgørelse fra fx Skattestyrelsen, som de ikke er enige i, så kan de klage til os. Det kan handle om hvilken skat eller moms, de skal betale. Vores vigtigste opgave er at hjælpe borgere og virksomheder med at få den korrekte afgørelse i deres sag inden for en rimelig sagsbehandlingstid. Hver dag går vi på arbejde for at sikre retssikkerhed, og det, synes vi, giver vores arbejde mening.

Kontakt og ansættelsesvilkår
Upload din ansøgning, dit CV og eksamensbevis via linket ”Søg jobbet” senest den 10. september 2023.

Har du spørgsmål til stillingen, er du meget velkommen til at kontakte HR-chef Magnus Broundal på telefonnummer 3376 0222. Ønsker du at høre mere om opgaverne fra en eventuelt kommende kollega, er du velkommen til at kontakte HR-partner Emilie Bessermann på telefonnummer 3376 0929.

Vi læser ansøgninger løbende og afholder 1. samtaler den 13. september 2023 i Aalborg og 2. samtaler 20. september 2023 i København. Vi bruger personligheds- og adfærdstest og eventuelt logisk test som dialogværktøj på 2. samtaler.

Der vil forud for ansættelsen blive indhentet referencer og straffeattest.

Du bliver ansat på overenskomstvilkår i henhold til enhver tid gældende overenskomst for akademikere i staten (AC), overenskomst for kontorfunktionærer, laboranter og It-medarbejdere (HK) eller overenskomst for fuldmægtige m.fl. (DTS) i Skatteministeriet.

Startdato og arbejdssted
Startdato er 1. november 2023 eller efter aftale.

Ansættelsesområdet er Skatteministeriet med tilhørende institutioner. Dit arbejdssted er som udgangspunkt Vestre Havnepromenade 5, 1. sal, 9000 Aalborg. Skatteankestyrelsen ligger smukt ned til vandet helt centralt i Aalborg. Du kan forvente rejseaktivitet 1-2 gange om måneden til vores lokation i København.

Læs mere om ansættelse i styrelsen på www.skatteankestyrelsen.dk/job-og-karriere/.

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Skatteankestyrelsen Aalborg, Vestre Havnepromenade 5, 9000 Aalborg

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 10-09-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://candidate.hr-manager.net/ApplicationInit.aspx?cid=5001&ProjectId=171514&DepartmentId=9882&MediaId=338&SkipAdvertisement=true

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5891717

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet