Projektadministrator

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Ved Institut for Arkitektur og Medieteknologi søger vi en projektadministrator fra 15. august 2023 eller snarest herefter. Der er tale om en fast stilling på 37 timer ugentligt, og stillingen er forankret i vores økonomiteam, hvor vi er 6 ansatte, der varetager instituttets økonomistyring og administration af eksternt finansierede projekter. Institut for Arkitektur og Medieteknologi er lokaliseret i både Aalborg og København. Tjenestestedet for denne stilling er Aalborg, men der kan forekomme rejseaktivitet til København.

Jobbeskrivelse

Som projektadministrator træder du ind i et erfarent og dynamisk økonomiteam i udvikling, og du skal sammen med kollegerne i teamet sikre, at vores eksternt finansierede projekter bliver administreret effektivt i tæt samarbejde med vores forskere.

Du får ansvar for din egen projektportefølje af eksternt finansierede projekter, og skal selvstændigt varetage den løbende økonomistyring, herunder budgetlægning, controlling, rapportering samt regnskabsaflæggelse på projekterne.

Som projektadministrator skal du ligeledes deltage i tværgående opgaver med de øvrige teams og medarbejdergrupper. Stillingen indeholder både faste driftsopgaver og løbende udviklings- og analyseopgaver, hvorfor det er vigtigt, at du trives med begge aspekter. Vi anvender til dagligt Oracle Cloud ERP, MS Power BI og MS Teams samt andre relevante programmer. Hvis du ikke kender dem, så hjælper vi dig på vej.

Dine hovedopgaver bliver:

  • at administrere forskningsbevillinger for egen projektportefølje inden for regler og rammer fra forskellige bevillingsgivere
  • at forestå den daglige økonomistyring af egen projektportefølje, herunder økonomiopfølgning, budgettering af igangværende projekter, opdatering af interne økonomiværktøjer og afrapportering til projektleder og bevillingsgiver
  • at rådgive om og udarbejde budgetter til nye ansøgninger i henhold til regler og rammer i de forskellige Calls, der søges
  • at deltage i den strategiske udvikling af økonomiteamet med fokus på procesoptimering og effektivisering

Vi søger en erfaren profil, der:
  • har en relevant økonomisk eller administrativ uddannelse og gerne erfaring inden for administration af forskningsprojekter
  • har praktisk erfaring med økonomistyring, regnskabsaflæggelse, MS Excel og ellers generelt flair for brug af administrative IT-værktøjer
  • har gode samarbejdsevner, evner til at skabe tillid og er en teamplayer
  • arbejder selvstændigt, systematisk og er god til at holde hovedet koldt og prioritere opgaver, så deadlines overholdes
  • har gode kommunikationsevner såvel mundtligt som skriftligt og har erfaring med at anvende engelsk som arbejdssprog
  • erfaring inden for universitetssektoren, statens økonomistyring og journalisering er en fordel.

Institut for Arkitektur og Medieteknologi tilstræber et dynamisk arbejdsmiljø, med en uformel tone og et højt engagement. Du vil blive en del af et kompetent og erfarent økonomiteam, hvor du vil kunne hente god sparring, lige som universitetets øvrige eksperter på området vil stå til rådighed. Vi prioriterer trivsel og godt samarbejde højt og tilbyder et attraktivt arbejdsmiljø med mulighed for flextidsordning og hjemmearbejde.

I Aalborg er vi placeret i City Campus beliggende i det centrale Aalborg med direkte adgang til Aalborgs attraktive havnefront.

Du kan læse mere om instituttet her:CREATE Institutbrochure

Samtaler forventes afholdt i uge 24 2023.

Yderligere oplysninger om stillingen fås ved henvendelse til leder af økonomiteamet Uffe Dyran, tlf. 9940 8772, e-mail: udy@create.aau.dk eller til projektadministrator Lisbeth Dam tlf. 99403603, e-mail: ldam@create.aau.dk.

Løn og ansættelsesvilkår

Ansættelse og aflønning iht. gældende overenskomst i Staten, herunder OAO-fællesoverenskomsten. Der er mulighed for forhandling af kvalifikationstillæg.

Der er 3 måneders gensidig prøvetid i stillingen.

Aalborg Universitet skal modtage din ansøgning elektronisk vedhæftet CV, eksamensbevis og anden relevant dokumentation. Åbn linket"søg stillingen online" og udfyld ansøgningsformularen.

AAU ønsker at afspejle det omgivende samfund og har diversitet som en kerneværdi. Derfor opfordres alle uanset personlig baggrund og orientering til at søge stillingen.

Ref. nummer

1210063

Ansøgningsfrist

29.05.2023

 

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

-Arbejdsgiver:

Aalborg Universitet, Fredrik Bajers vej 7F, 9220 Aalborg Øst

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 29-05-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://www.stillinger.aau.dk/teknisk-administrative-stillinger/vis-stilling?vacancyId=1210063

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5833949

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet