BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet
Har du lyst til at arbejde for en ren og bæredygtig Limfjord?
Har du lyst til at skabe resultater i samarbejde med 18 kommuner, andre myndigheder og en række interessenter samt 14 engagerede kollegaer, som du bliver sekretariatsleder for?
Hvis du samtidig er bredt fagligt funderet indenfor fagområdet, så synes vi, du skal læse videre.
Limfjordsrådet
Limfjordsrådet er et politisk forum bestående af medlemmer fra, eller udpeget af, kommunalbestyrelserne fra hver af de deltagende 18 kommuner. De lægger sammen med formandskabet den politiske linje.
Limfjordsrådet er etableret i erkendelse af, at vand- og naturområder ikke nødvendigvis følger administrative og politisk fastlagte grænser – og at kommunerne står stærkt, når de står sammen.
Limfjordsrådets formål er at understøtte forbedringer af Limfjordens miljøtilstand ved at koordinere og sikre samarbejdet mellem kommunerne. Dette så tiltag til reduktion af belastningen på Limfjorden bliver identificeret og håndteret i fællesskab.
Limfjordsrådet er VandOplandsStyregruppe (VOS) for vådområdeindsatsen i oplandet til Limfjorden. VOS’en samler og koordinerer vandplanindsatserne til staten.
Limfjordsrådets Sekretariat
Limfjordsrådets Sekretariat servicerer Limfjordsrådet og hjælper med det fagligt-tekniske arbejde i kommunerne samt gennemfører projekter for Limfjordsrådet. Det er her vi mangler en sekretariatsleder.
De 14 medarbejdere i Limfjordsrådets Sekretariat udgør en fagligt stærk enhed. Medarbejderne er ansat i Aalborg Kommune og har ansættelsessted på Stigsborg Brygge i Nørresundby, men opererer for alle kommunerne og løser de fælles opgaver. Organisatorisk er Limfjordsrådets Sekretariat at finde i forvaltningen Klima og Miljø i Aalborg Kommune, hvor du refererer til funktionschefen i Vand og Jord. Her er der 50 ansatte, der arbejder med vand og jord.
Det er afgørende, at kommunerne når i mål med de markante miljø- og naturforbedringer, der skal gennemføres med vandplanerne. Så blandt de vigtige opgaver findes blandt andet vådområder, lavbundsprojekter og vandløbsforbedringer.
Limfjordsrådets Sekretariat varetager også en række andre vigtige opgaver. Vi udvikler, fundraiser, gennemfører og deltager i en række projekter relateret til Limfjorden. Det kan være arbejde med at skaffe ny viden og fakta, og det kan være planlægning og gennemførsel ude i virkeligheden.
Eksempelvis Havørred Limfjorden, anlæg og undersøgelse af stenrev, fjordhaver, DK2020 klimaindsatsen, Masterplan for Limfjorden, spøgelsesnet, miljø i muslingebrug, projektet Coastal Life og flere andre. Der pågår et stort arbejde med at trække projekter, aktiviteter og udvikling til Limfjordsrådets geografiske opland. Ligesom der, som nævnt, arbejdes med at øge vidensniveau og fakta omkring Limfjorden.
Limfjordsrådets Sekretariat samarbejder med forskningsinstitutioner, Dansk Skaldyrscenter, en række interessenter som lystfiskerforeninger, erhverv, landboforeninger, grønne organisationer mm.
Dine primære opgaver
- Sørge for at teamet præsterer, udvikler sig og leverer resultater
- Være primær kontakt til formandskabet, Limfjordsrådet og miljøchefernes embedsmandsgruppe
- Sikre kontakt og dialog med nationale myndigheder og landsdækkende organisationer
- Daglig drift, lede, fordele og prioritere teamets opgaver
- Sikre handlingsplaner, strategiarbejde og udvikling – og sørge for der bliver eksekveret
- Personale- og budgetansvar
- Sørge for retningslinjer og principper, der sikrer gode, effektive og ensartede arbejdsrutiner og faglige beslutninger
- Bidrage med faglig sparring på opgaveløsningen
Vi forventer, at du
- Kan håndtere og bevare overblikket i opgaveløsning med mange aktører
- Kan agere i den politiske arena, gerne med erfaring fra en politisk ledet organisation
- Har gerne ledererfaring
- Har erfaring med projektledelse og økonomi
- Skal være fagligt velfunderet indenfor arbejdsområdet
- Er fleksibel og udadvendt
- Er god til skriftlig og mundtlig kommunikation og formidling på dansk
- Har kørekort til bil
Du skal have lyst til ledelse og have bredt kendskab til teamets opgaver/funktioner. Dine opgaver løses bedst i samarbejde med medarbejderne og ved at give dem plads til selv at kunne tilrettelægge arbejdet og udnytte de kompetencer, der findes i teamet. Du skal være med til at sikre, at arbejdet sker effektivt og korrekt.
Der er ikke tale om ledelse på fuld tid. Du vil også i noget omfang indgå i den faglige opgaveløsning.
Vi tilbyder
- Et job med ansvar og kompetence i et dynamisk og uhøjtideligt miljø
- Opgaver der rykker i virkeligheden!
- Et godt arbejdsklima med mange spændende projekter og samarbejdsrelationer
- Gode muligheder for personlig og faglig udvikling
- Et højt fagligt niveau
Løn- og ansættelsesvilkår
Efter gældende overenskomst mellem KL og den forhandlingsberettigede organisation.
Der er tale om en fast stilling på fuld tid, som ønskes besat hurtigst muligt. Der må påregnes merarbejde i perioder.
Ansøgningsfrist
6. august 2023
Samtaler
Vi forventer at holde samtaler tirsdag den 15. august 2023.
Ansættelsesudvalget består af Michael Palsgaard Andersen (Aalborg Kommune), Susanne Mortensen (Limfjordssekretariatet) og Tove Nygaard (Rebild Kommune).
Vil du vide mere?
Kontakt funktionschef Michael Palsgaard Andersen på tlf. 2520 2160
Læs mere om
Limfjordsrådet: https://www.limfjordsraadet.dk/
Klima og Miljø i Aalborg Kommune: https://www.aalborg.dk/om-kommunen/organisation/klima-og-miljoe
INFORMATIONER OM STILLINGEN:
- Arbejdspladsen ligger i:
Aalborg Kommune
-Virksomheden tilbyder:
-Arbejdsgiver:
Aalborg Kommune, Stigsborg Brygge 5, 9400 Nørresundby
-Ansøgning:
Ansøgningsfrist: 06-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet
Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/sekretariatsleder-for-limfjordsradet/t9kzfv/da
Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5854573