Socialrådgivere/ Socialformidlere til Visitationsenheden Støtte og Omsorg.

Profilbillede
dato

BEMÆRK: Ansøgningsfristen er overskredet

Vi søger kollegaer til 2 faste og 1 midlertidig stilling.

Lidt om stillingerne og din kommende arbejdsplads
Vi søger 2 rådgiver kollegaer til Boligteamet i Visitationen - Støtte og Omsorg med ansættelse pr. 1 oktober. Begge stillinger er 37 timer pr. uge og den midlertidige stilling er tidsbegrænset i et år. 

Herudover søger vi 1 kollega til en fast stilling som koordinator 37 timer om ugen.

Ved udvælgelsen af vores nye kollegaer vægter vi både personlighed og faglige kompetencer højt. I Myndighedsafdelingen arbejder vi med metoder, som har til formål at gøre flere borgere mindre afhængige af kommunale ydelser og mere selvbestemmende i eget liv. Vi udviser handlekraft, og vi vil kendes for ordentlighed, samt for kreative velfærdsløsninger inden for den tilgængelige økonomiske ramme. For at understøtte ovenstående arbejder vi tværfagligt.

Vores rådgivere i Boligteamet behandler sager vedr. magtanvendelse, værgemål, flytning uden samtykke mv. Vi varetager blandt andet opgaver i forbindelse med visitation til ældrebolig, plejebolig, demensafdeling/ specialplejehjem, midlertidige pladser, ventepladser, aflastningsophold mv.

Som koordinator vil du komme til at arbejde med visitation jf. lov om social service §83, §84, hjælper ordninger jf. §94, ansøgninger om boliger og orlovsordninger. Et gennemgående træk ved stillingen er, at du skal kunne koordinere mellem mange indsatser og samarbejdspartnere, i relation til borger og dennes pårørende.

Vi søger Socialrådgivere /Socialformidlere:

  • der kan arbejde tværfagligt i samarbejdsrelationer.
  • der gerne vil udvikle sig fagligt og som har interesse for sagsområdet.  
  • der gerne har kendskab til myndighedsopgaver på ældreområdet,
  • hvis personlighed, spiller konstruktivt ind kollegagruppen og opgaverne.
  • Evner at arbejde og prioritere under arbejdspres 

Vi forventer at du             

  • er uddannet Socialrådgiver/Socialformidler.
  • kan træffe afgørelser og stå på mål for dem.
  • har lyst til at arbejde med sagsbehandling på området 
  • er handlekraftig.
  • har kørekort til personbil.
  • kendskab til vores omsorgssystem, CURA vil være er en fordel.
  • har et godt humør, sætter pris på og arbejder for et godt arbejdsmiljø.

Opgaverne er mangeartede og du skal være i stand til at skabe overblik, strukturere og prioritere arbejdet. Du skal desuden være i stand til at skabe en ligeværdig og respektfuld dialog med borgerne og deres pårørende samt vores samarbejdspartnere på tværs af enheder. 

Vi kan tilbyde en spændende stilling på en udviklingsorienteret arbejdsplads, hvor forandring er det normale. Du bliver en del af et team med gensidig støtte, tæt samarbejde, sammenhold og humor. Mulighed for at være med til at forme din egen stilling.

Vi sørger for god introduktion til området og du bliver oplært af erfarne og gode kolleger. 

Løn og ansættelsesvilkår
Ansættelsen sker efter gældende overenskomst mellem KL og DS. Arbejdstiden er 37 timer ugentligt med flekstidsordning.

Du kan få yderligere oplysninger om stillingen ved, at henvende dig til Assisterende Visitationschef Flemming Pedersen på tlf. 99 82 49 30, Teamleder Lenette Skov 99 82 48 18 eller Socialrådgiver Jeanett Støvring på tlf. 99 82 49 74.

Ansøgningsfrist er den 16. august 2023. 

Ansættelsessamtaler afholdes den 23. august 2023.

Forud for endelig ansættelse skal der foreligge en straffeattest og indhentes referencer.

Læs mere om Senior og omsorg. 

På Aalborg Kommunes hjemmeside kan du læse om kommunens og forvaltningens struktur, politikker, målsætninger og meget mere.

Senior- og Omsorg
Vi udvikler os sammen - Aalborg Kommunes grundfortælling og DNA
Personalepolitik: 4 for fællesskabet

Send ansøgning
Du sender din ansøgning ved at trykke på knappen "Send ansøgning" og udfylde den formular, som kommer frem. Det er også muligt at vedhæfte bilag som f.eks. ansøgning og CV i begrænset omfang.

I Aalborg Kommune tror vi på, at mangfoldighed skaber værdi, og vi bruger det potentiale, der ligger i forskelligheden til at løse vores kerneopgave endnu bedre. Vi behandler alle vores medarbejdere ligeværdigt, og opfordrer alle til at søge stillingen – uanset alder, køn, religion, handicap eller etnisk tilhørsforhold. 

Vores arbejdsplads – kom med på en fantastisk rejse  
Som medarbejder i Aalborg Kommune bliver du en del af et stærkt fællesskab, der tæller 16.000 kollegaer og som hver dag udvikler sig sammen for at skabe de bedste resultater for borgere, virksomheder og foreninger.    

Vores kommune – i rivende udvikling  
Aalborg vokser hvert år med flere end 1000 nye indbyggere og takket være et handlekraftigt fællesskab, der gør tingene sammen, er der de sidste årtier blevet skabt tusinder af nye arbejds- og studiepladser samt et rigt kultur- og fritidsliv.  

INFORMATIONER OM STILLINGEN:

- Arbejdspladsen ligger i:

Aalborg Kommune

-Virksomheden tilbyder:

Fastansættelse: fuldtid

-Arbejdsgiver:

Aalborg Kommune, Lindholm Brygge 31, 9400 Nørresundby

-Ansøgning:

Ansøgningsfrist: 16-08-2023; - ansøgningsfristen er overskredet

Ved skriftlig henvendelse: https://aalborg.career.emply.com/ad/socialradgivere-socialformidlere-til-visitationsenheden-stotte-og-omsorg/15seso/da

Se mere her: https://job.jobnet.dk/CV/FindWork/Details/5875268

Denne artikel er skrevet af Emilie Bjergegaard og data er automatisk hentet fra eksterne kilder, herunder JobNet.
Kilde: JobNet